Zet hooikoorts op de kaart

  • actueel landelijk overzicht van hooikoortsklachten
  • dagelijkse verwachting van start en duur pollenseizoen
  • bijdrage aan innovatief wetenschappelijk onderzoek op allergiegebied

Aanmelden nieuwsbrief

Vul je gegevens in om je aan te melden voor de AllergieRadar nieuwsbrief.


Voornaam *
E-mailadres *
 

Tell-a-Friend

Wil jij de deze pagina graag delen met iemand anders? Dat kan! Stuur nu de link door, samen met je persoonlijke boodschap.

Stuur deze pagina door naar een vriend(in) »

Onderzoeksdoelen

De dagelijkse registratie van de mate waarin hooikoortspatiënten last hebben van neus, ogen en longen wordt gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek. Het onderzoek naar de klachtengegevens wordt gecoördineerd door het Leids Universitair Medisch Centrum en Wageningen Universiteit. Het onderzoek richt zich op de volgende doelen:

 

Meer kennis over hooikoorts

Vergroten van de kennis over waar in Nederland en wanneer mensen hooikoortsklachten hebben.

Bepalen bij welke pollenconcentratie patiënten welke mate van klachten ondervinden.

 

Vergroten kennis oorzaak hooikoorts

Vergroten van de kennis over de biologische factoren, omgevingsfactoren, medische en sociaaleconomische factoren die de (intensiteit en variabiliteit van) hooikoortsklachten veroorzaken. De klachtenregistraties worden hiervoor gekoppeld aan gegevens over weersomstandigheden, pollentellingen, de aanwezigheid van planten, luchtverontreiniging en diverse andere databestanden.

 

Valideren onderzoekresultaten

Valideren van de huidige hooikoortsverwachting en ontwikkelen van nieuwe hooikoortsverwachtingen bijvoorbeeld voor berkenpollen.

 

Contact met doelgroep

Daarnaast is het doel om beschikbare en verkregen kennis actief te communiceren naar allergiepatiënten en artsen zodat deze groepen in staat zijn om allergieklachten te voorkomen of te beperken.

 

Zet uw hooikoortsklachten op de kaart

Mijn radar

Allergieradar app

 allergieradar_app_iphone
Download de App voor
Android of iPhone


Hooikoorts verwachting

 

 

 


Volg ons op Twitter